Szelektív gyűjtés

Szelektív hulladékgyűjtőket nyert a Coca-Cola pályázatán a Csokonai Nonprofit Kft. A három szett, összesen 9 darab kül- és beltéri szelektív hulladékgyűjtő edény használatával a társaság és a kerület a szelektív gyűjtést tudja népszerűsíteni.

„A pályázat célja a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése, az azzal kapcsolatos szemléletformálás, valamint a szelektív hulladékgyűjtés bevezetése olyan közösségekben, intézményekben, ahol elérhető a szelektív hulladékgyűjtési szolgáltatás ugyanakkor – hulladékgyűjtő edények vagy a szolgáltatási díj fedezete hiányában – még nem szelektíven gyűjtik a hulladékot, vagy nem rendelkeznek elég szelektív hulladékgyűjtő edénnyel. Nagy volt az érdeklődés, több mint 300 pályázat érkezett be országszerte, nagyjából 20 településről. A pályázat első szakaszában 53 jelentkező nyerte el a pályázatot és hozzávetőlegesen 300 ezer embert érünk el a kihelyezett hulladékgyűjtőkkel. A „Nem vagyok szemét!” pályázattal is szeretnénk felhívni a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára és arra, hogy nem minden hulladék szemét, hiszen az üres palack is érték, ha megfelelően gyűjtjük” – mondta Varga-Nagy Eszter, a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának kommunikációs vezetője.

A Coca-Cola által biztosított három szett szelektív hulladékgyűjtő a leglátogatottabb kulturális intézményekbe, a Csokonai Művelődési és Rendezvény Házba, az Újpalotai Közösségi Házba és a KIKÖTŐ-be kerül – ezt Beke Károly, a Csokonai Nonprofit Kft. ügyvezetője mondta el.

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a nagyhírű Coca-Colával közösen tudjuk a szelektív hulladékgyűjtést népszerűsíteni, ezáltal a társadalmi felelőségvállalásban is közösen tudunk majd szerepet vállalni. A kerületben már eddig is sokat tettünk környezetünk megóvásáért, többek között azzal, hogy az ügyek intézését megpróbáljuk elektronikussá tenni, illetve, hogy a műanyagpalackos üdítők helyett vízautomatákat szerelünk fel a közösségi és művelődési házainkban. Ez a szemlélet fogja majd meghatározni a jövőnket is: a zöld irányt tartva ugyanis a rendezvényeinkre már elektronikusan, az interneten is lehet jegyet vásárolni.”

Riersch Tamás